Ulriksbanen

I 2007 fikk vi ansvar for å gjenreise tilliten og anseelsen til en av Bergens største attraksjoner. Ulriksbanen med taubanestasjoner, kafébygg og utearealer ble kjøpt i 2007 av Milepels eier. Substansia As og organisert i nytt eierselskap Ulriken Taubaneselskap AS. Revitaliseringen skjedde i tre faser: Sikre banens drift, revitalisere basisfunksjoner og utvikle attraktive aktivitet- og opplevelsestilbud. Banen var stengt i vel 1 år og gjenåpnet 1. mai 2009. Det nye totalkonseptet Ulriken643 kan i dag tilby sky:skraperen, en spektakulær restaurant med tilhørende møte- og selskaplokaler. Her er egen souvenirbutikk for egne merkevarer og norske fjellprodukter. Vi har anlagt nye, GPS-merkede, turløyper og kan tilby spennende høyfjellsaktiviteter som klatring, rappellering, paragliding m.m. Det er også utviklet delkonsepter som Sporfinneren (familiekonkurranse), Friskis (medlemstilbud for trening, rekreasjon og aktiv bruk av fjellet), Ulriken Opp (ukeslutt med fjelltrim) og mye mer. Ulriken643 har gjort et strategisk eierskap der virksomheten er lokalt forankret ved å få med 44 lokale eiere i prosjektet. Substansia/ Milepel eier fortsatt ca 75% av aksjene. Allerede første reduserte driftsår leverte selskapet resultater langt over forventet. Ulriken643 har gjenvunnet sitt omdømme, høstet flere priser og nyter høy anseelse i Bergen.
Konsept: Høyfjellet midt i byen